Login via de overheid (met ID-kaart, via itsme, …)
Werkwijze
- Klik op de knop “aanmelden via Vlaamse overheid”.
- U wordt doorgestuurd naar de aanmeldpagina van de Vlaamse overheid.
- Kies uw gewenste aanmeldingsmethode en geef vervolgens aan dat u wil inloggen namens de stad of gemeente die u vertegenwoordigt.
- Indien deze optie niet beschikbaar is, kunt u deze laten activeren via uw stad of gemeente, bijvoorbeeld bij de IT-dienst.
OPGELET: Gebruikt u een Android-toestel en wilt u inloggen via ItsMe – zorg er dan voor dat Google Chrome is ingesteld als uw standaardbrowser. Dit kunt u controleren via “Instellingen” > “Apps” > “Standaard browserapp” > “Chrome”. (Afhankelijk van je toestel kan dit anders zijn, je kan ook de zoekbalk gebruiken in de instellingen). Maak nu ook gebruik van Google Chrome als browser om Merke te gebruiken.
- Indien u al met Merke werkt, bent u nu succesvol ingelogd.
- Indien u nog nooit met Merke heeft gewerkt, volgt u volgende stappen:
- Kies op de volgende pagina de optie “Ik ben een medewerker van een stad/gemeente”
- Vul het e-mailadres in dat aan uw login in Merke (aangemaakt door een collega of door het merke team) geregistreerd is en klik op “Accepteren”.
- U ontvangt een e-mail op dit adres.
- Klik op de bevestigingslink in deze e-mail om uw account te koppelen.
Bij toekomstige aanmeldingen volstaat het om op “Aanmelden via Vlaamse overheid” te klikken. Kies vervolgens opnieuw de optie om in te loggen namens uw stad of gemeente en niet als natuurlijk persoon. Na de authenticatie wordt u automatisch aangemeld bij Merke.
